Olejki z naturalnym filtrem przeciwsłonecznym. Które wybrać?

Idzie lato, więc nasza skóra codziennie narażona jest na większą dawkę promieniowania słonecznego niż zwykle. Warto zadbać o ochronę przeciwsłoneczną choćby dlatego, że w dużych dawkach słońce jest dla nas szkodliwe.

Na początek trzy popularne skróty, które dla wielu osób mogą brzmieć tajemniczo:

SPF – wskaźnik oznaczający stopień ochrony przez promieniowaniem UVB, który może być słaby (2-6), średni (8-12), wysoki (15-25), bardzo wysoki (30-50) lub ultrawysoki (powyżej 50).

UVB – rodzaj promieniowania działające na powierzchni skóry, które stymuluje produkcję witaminy D oraz melaniny, czyli pigmentu odpowiedzialnego za efekt opalenizny; może również powodować oparzenia słonecznej i powstawanie rumienia na skórze.

UVA – rodzaj promieniowania, które przyczynia się do fotostarzenia się skóry, ponieważ wnika do głębszych warstw skóry, uszkadza włókna kolagenowe, a także może powodować reakcje alergiczne na słońce np. swędzenie lub zaczerwienienie.

Naturalne olejki jako ochrona przeciwsłoneczna?

Jako miłośniczka opalania zdradzę mój sekret, że najlepszą ochronę przeciwsłoneczną zapewniają naturalne olejki. Są o niebo lepsze do codziennego stosowania niż kupne filtry przeciwsłoneczne i kosmetyki przeznaczone do opalania. Czemu?

– olejki roślinne zapewniają naturalną ochronę przeciwsłoneczną,
– można je stosować solo lub mieszać ze sobą w dowolnych ilościach,
– oprócz ochrony zapewniają skórze także kompleksową pielęgnację,
– nie obciążają skóry zbędnymi konserwantami, barwnika itp.

Najlepsze olejki przeciwsłoneczne (jeśli chodzi o naturalne oleje) są łatwo dostępne np. w sklepach z ekologiczną żywnością, w drogeriach z naturalnymi produktami albo w sklepach z półproduktami kosmetycznymi. Warto w nie zainwestować, ponieważ dostajemy skuteczną i naturalną ochronę w niskiej cenie. Przedstawiam moją listę olejków, które pozwalają mi cieszyć się piękną i przede wszystkim zdrową opalenizną.

Olejki z naturalnym filtrem przeciwsłonecznym:

olej kokosowy (2-4 SPF)
olej z orzechów laskowych (3-4 SPF)
olej sezamowy (4 SPF)
olej z awokado (4 SPF)
masło shea (3-6 SPF)
olej ze słodkich migdałów (5 SPF)
olej z orzechów makadamia (6 SPF)
oliwa z oliwek (8 SPF)
olej sojowy (10 SPF)
olej z kiełków pszenicy (20 SPF)
olej z nasion marchwi (38-40 SPF)
olej z pestek malin (28-50 SPF)